måndag 25 januari 2010

Vem f-n är Håkan Östlundh?

Idag fick jag ett kryptiskt SMS av min lillebror:

Kolla in omslaget till
håkan östlundhs bok
jag ska fånga en
ängel! Underligt...


Nyss, när jag fick lite tid framför datorn gick jag in på nätet och kollade vad han menade och ser mitt barndomshem på omslaget till, den för mig helt okände, författaren Håkan Östlundhs senaste roman Jag ska fånga en ängel. Verkligen underligt!

Jag var tvungen att få veta mer om denne man som skrivit ett relationsdrama som utspelar sig i Sollentuna.

Efter lite googlande hittar jag hans hemsida och kan där läsa att han är uppvuxen i Sollentuna och förutom författare även skrivit TV-manus och var huvudförfattare för den tecknade komediserien De tre vännerna och Jerry på nittiotalet. Hans fru Lotta Külhorn är bokomslagsformgivare... men hon har nog inte gjort det här omslaget. Hon verkar vara mer grafisk i sin formgivning.

Never heard of... men nu måste man ju läsa boken!
Jag kanske kan få den i födelsedagspresent?

1 kommentar:

Nils sa...

Hej,

Jag håller på med ett reportage om platser där svenska kriminalromaner utspelar sig. Ditt inlägg om Håkan Östlundh berör det jag skriver om på ett väldigt roligt sätt och jag skulle gärna komma i kontakt med dig. Du kan väl maila mig på n_svensson@hotmail.com?

Hälsningar,
Nils Svensson

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...