tisdag 19 januari 2010

Esters uppvaknande

I dag när jag kom till dagis så mötte jag en storgråtande Folke och strax efter kom en förtvivlad Ester. Båda barnen var trötta efter en lång dag på dagis och Folke hade dessutom krockat med någon strax innan.

När Folke och Ester möts på dagis (de går ju på olika avdelningar) så är Folke väldig beskyddande mot lillasyster. I dag sympatigrät han nog lite med henne. Ester var förtvivlade eftersom hon, framåt eftermiddagen, hade kommit på att hon blivit lämnad. Det är tydligen vanligt...

I morse när jag lämnade barnen så var Folke lite pipplig till en början och gnällde lite när jag skulle gå över med Ester till hennes avdelning. Ester däremot knatade snabbt in till gunghästen och bevärdiga inte mig med en blick... de var nog den coolheten som betalade sig i eftermiddags när verkligheten kom i fatt henne.

Jag hoppas att det går bra i morgon! Mårten lämnar och jag hämtar

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...