torsdag 7 januari 2010

Del fyra har landat i brevlådan


Jullektyren för mig var de tre första böckerna i Stephenie Meyers Twilight-saga (som jag fick i julklapp) om high school-tjejen Bella Swan och hennes relation till vampyren Edward Cullen. I dag fick jag den fjärde och sista delen samt en femte bok av samma författare: The Host, som jag skickat efter från bokus.

Twilight och dess efterföljare är idag vad Harry Potter var för några år sedan, med skillnaden att Twilight mestadels läses av tjejer medan Harry Potter var mer unisex. De två första böckerna har blivit film (den första fick jag på DVD - också det en julklapp) och jag antar att de två sista delarna också filmatiseras inom kort.

Mina elever är nog mest fascinerade över den oerhört smäktande kärlekshistorien mellan de två huvudpersonerna, men jag gillar vampyrhistorien bäst (det är varulvar med också!) Meyer har en ny och fräsch twist på det - just nu väldigt hypade - vampyrtemat.

1 kommentar:

Holmsundarna sa...

Hej där..

Jag förstår int ehur du hinner med allt. Träna, jobba, pyssla hemma, vattenskada, matlagning och läsa en bok. Jag var sä nöjd igårkväll för att jag hann läsa ett kapitel i "Trotsboken". Så du kan ju ana vart all mid tid går.
Kram Eva

Miss you too.

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...