onsdag 6 januari 2010

IKEA

Idag har vi (och resten av norra Stor-stockholms befolkning) varit på IKEA i Barkarby. Vi skulle kolla lite kök och bad för att ha lite att jämföra med och blev 1500:- fattigare på tre nya kuddar till soffan (det blev snyggt!), några kastruller (somvi får packa upp och testa framöver), ett par brickor (till frukosten eller när vi äter framför TVn), lite servetter (det går alltid åt), ett paket galgar (vinterjackorna svämmar över i hallen) och lite annat smått och gott...

Mamma var snäll och hade hand om Folke och Ester och det underlättade oerhört. Jag kan tänka mig hur jobbigt det hade varit med två svettiga och trötta ungar i trängseln på IKEA. Vi var även in en sväng på K-Rauta och kollade kök/bad - fick med oss en katalog hem och många tankar i helt andra riktningar än tidigare i alla fall vad det gäller kök (från svart/vitt till brunt/beige) och så åt vi lunch i oasen under palmerna i Sollentuna Centrum innan vi handlade mat på Stens ICA (eller som det heter numera ICA Kvantum) och hämtade barnen.

Vi kom hem fem minuter innan våra middagsgäster - phu!

I morgon börjar jag jobba igen efter julledigheten. Härligt att börja på en torsdag som är min längsta dag; jag är schemalagd från 08.20-17:00 - två spansklektioner och en engelska lite projektarbetshandledning och sedan personalkonferens på det! Tur att det snart är helg igen!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...