tisdag 12 januari 2010

Allvaret

I går smygbörjade allvaret för oss. Det var dags för Folke att återvända till dagis och Esters inskolningsvecka började. Mårten är hemma den här veckan ut för att sköta inskolningen - som är en kort och intensiv variant - för att börja jobba nästa måndag. Det är DÅ det börjar på riktigt, med lämningar och hämtningar... Jag kommer lämna två dagar i veckan och hämta tre, Mårten tvärt om. Jag hoppas att det kommer att funka som vi har tänkt oss.

Det kommer krävas oerhörd disciplin från min sida tror jag för att få det att gå ihop. Jobbandet ska hinnas med på jobbet (jag vill helst undvika att släpa hem högar som måste rättas under helgerna) samtidigt som jag kommer att ha deadlines på eftermiddagarna för att hinna till dagis i tid. Det kommer tyvärr bli ganska långa dagar för barnen på dagis.

Vi får se hur det går med allt, men jag har förvarnat på jobbet om att jag ev. går ner lite i tid och släpper en grupp i engelska, för att få ner arbetsbördan något. Jag får fylla upp med föräldraledighet för att kompensera litegrann. Förhoppningsvis räcker det att gå ner 12,5%, ska kolla upp det.

Ester verkade i alla fall trivas på dagis. Hon hade knappt haft tid att äta den bananbit hon blev bjuden på när hon kom eftersom hon ville in till alla leksakerna. Hon hade skött sig själv större delen av dagen och inte haft nåt behov av att hålla koll på Mårten. Däremot hade hon blivit jätteglad när hon upptäckte att han var där. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...