tisdag 26 januari 2010

Bye bye garderoben

Idag blev den stora garderoben betald och hämtad. Jag hade lite panik på eftermiddagen idag eftersom jag hade lovat att ha den nedmonterad till ca18.30 för avhämtning. Det betyder förutom att jag var tvungen att hitta alternativa platser för allt innehåll även att jag var tvungen att skruva isär den (och lägga barnen) ...och jag var ensam hemma eftersom Mårten tränar på tisdagar.

Tömningen gick relativt bra ända tills Ester beslutade sig för att vara med och "hjälpa till". Det var ungefär då som jag insåg att jag behövde en bättre plan. Så jag ringde till räddarna i nöden: mamma och pappa. De slängde i sig lite mat och kom hit. Mamma lekte med barnen och gav dem gröt och pappa hjälpte mig att demontera 100x236cm stor garderob på minimalt utrymme. Det gick och strax efter att vi prydligt staplat alla delar nere i hallen och slagit en knut på påsen med spikar och skruvar så kom köparen. Tjipp-tjopp laddade vi in allt i hennes bil och avslutade vår transaktion.

Phu! Det gick ju fin-fint! Så nu är det plötsligt avsevärt rymligare här inne och Folke undrar när han ska börja sova här. Kanske blir det nedflytt till helgen? På lördag blir vi av med den andra garderoben. En tjej som flyttar till Uppsala svänger förbi med flyttlasset och tar med den - fiffigt!

Tyvärr är ju all ommöblering avhängig alla annan ommöblering och vi har ju fortfarande en urblåst toalett där uppe på övervåningen som vi inte har nån nytta av. Dessutom står handfatet och toalettstolen i hallen och tar plats. Det är dit som "kontoret" ska flytta men det är svårt så länge "toaletten" bor där.

Snickaren hade ringt Mårten idag för att komma hit i eftermiddag, men när Mårten ringde tillbaka en timme senare var det för sent, de hade påbörjat ett annat jobb. Schysst framförhållning! Förhoppningsvis hör de av sig i morgon med en bättre plan.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...