onsdag 27 januari 2010

En bra dag!

Idag har vi Friluftsdag på Tibble, men jag "behövde inte" vara med vilket var ganska skönt även om det brukar vara väldigt trevliga dagar. Nu fick jag i stället en helt lektionsfri dag som jag har utnyttjat på bästa sätt.

Mårten fick ta barnen till dagis i morse och jag kunde ta det lite lugnare än vanligt. Jag hann sortera lite tvätt och lägga in en maskin innan jag drog till jobbet för att hämta dagens rättningshög. Från början hade jag tänkt sitta där och jobba, men eftersom snickaren ringde och sa att han skulle komma och börja återställa den vattenskadade toaletten, så fick det bli hemma i stället. Innan jag styrde hemåt åkte jag till Itrim och körde ett pass. Det var skönt - och kul!

Väl hemma duschade jag bara och sedan dess har jag suttit vid köksbordet och jobbat (efter att ha sanerat det på intorkad gröt och andra spullna matrester - jag tror att köksbordsavtorkningen måste flyttas upp på vår prioriteringslista här hemma...). Snickaren, visade det sig, hade fått nåt akut och kommer på måndag istället.

Jag har tagit en lunchpaus och så har jag hängt lite tvätt och fyllt på i maskinen när det varit dags för det. Nu har jag småpysslat ett tag med annat för att rensa hjärnan lite, men ska köra ett pass till innan jag anser mig vara färdigjobbad för idag och åker och hämtar ungarna på dagis.

Jag känner mig mycket duktig idag!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...