måndag 23 februari 2009

snö snö snö

Det har blivit vinter igen. Härligt - men synd att jag fortfarande är sjuk, det blir lite mindre njutbart då.

Igår tog Mårten med sig Folke bort till kälkbacken och åkte snow racer på förmiddagen, sedan skottade de hela uppfarten och spelade lite obligatorisk fotboll... Eftersom det snöade hela dagen så syntes det inte att de hade skottat när vi kom tillbaka från mina föräldrar senare på dagen.


Medan killarna i familjen var ute i snön så hade jag och Ester hemma-spa. Först fick hon bada och sedan fick hon babymassage. Slutligen somnade hon mätt och belåten vid mitt bröst.

Det hade snöat ännu mer i natt och jag hade lite ångest över snön på uppfarten, och undrade om jag skulle gå ut med Folke och göra en skottningsinsats. Jag undrar om jag hade orkat. Som tur är bor vi granne med världens piggaste och vänligaste kvinna, Clary 78 år! Hon skottade sin infart idag på förmiddagen med sin snöslunga och innan jag hann reagera så hade hon tagit vår uppfart också.

När jag ringde för att tacka henne så sa hon att hon trodde att vi kanske hade åkt bort över sportlovet och tyckte att det var lika bra att skotta hos oss också. När jag berättade om min halsfluss och skottningsångest tidigare på dagen så konstaterade hon lugnt att hon hade gjort en god gärning idag då! Härliga människa!!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...