fredag 20 februari 2009

Sänkan är ett mysterium för mig

Efter två dagar nedbäddad med fleecetröjor och dubbla filtar så känner jag mig bättre idag men eftersom jag är lite orolig över min hals så beställde jag tid på vårdcentralen och det visade sig att jag - som jag trodde - har halsfluss med början till halsböld. Så nu är det tio dagars pencillinkur som gäller framgent.

Jag fick lämna halsprov som tydligen kryllade av streptokocker och så tog de sänkan på mig och den var tydligen oerhört hög: 150. Läkaren såg på mig som om jag skulle falla ihop till en våt fläck närsomhelst när han påpekade hur hög sänka jag hade. Helst skulle han ha velat ge mig ett annat, starkare, pencillin än Kåvepenin, men det skulle gå ut i bröstmjölken och inte vara så bra för lilla Ester. Så det blev gamla hederliga Kåvepenin tre gånger om dagen!

Jag ska googla på sänkan - och försöka ta reda på och sedan förklara vad det är!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...