lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen

Åh, jag vill ha tillbaka den gamla goda vanliga engångs-melodifestivalen. Det är så jobbigt och omständigt med dessa deltävlingar. Men det som är värst är väl ändå omröstningarna. Tre gånger måste det ringas och röstas innan det är klart. Och så har vi andra chansen på det och den internationella juryn?

Jag undrar vad de ska hitta på nästa år för att dra ut på spektaklet ännu mer...

Näe, ge mig EN melodifestival med:
  • åldersindelade jurygrupper som sitter runt små runda bord i orkesterdiket
  • en stor levande orkester som ackompanjerar bidragen - ledd av Anders Berglund
  • för all del, Petra Mede eller någon annan för den delen också, som kom-fram-å-säj!

Jag orkar inte med det här, jag går och lägger mig!

1 kommentar:

Unna dig alltid sa...

Håller helt med dig!!
Jag orkar knappt titta för jag tycker Petra är så pinsam. Vad tänker hon när hon för andra kvällen drar samma skämt till Molly "du ska se när kroppen utvecklas, du får bröst och det blir lite jobbigt en gång i månaden" hmmm tjejen är 16 år och känner nog redan till ordet mens. Väx upp Petra!!

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...