fredag 13 februari 2009

Fredag

Den här veckan har bara försvunnit känns det som om jag har inte hunnit med någonting!

Idag så har jag en massa saker som jag måste hinna med förutom att städa och tvätta (se tidigare inlägg). Bland annat så har jag tänkt baka både semlor och makroner med hallontryffel, handla en massa och laga mat för helgens begivenheter.

En chili con carne smakar ju, som alla vet, godare dagen efter så den behöver jag ju göra idag eller imorgon eftersom jag ska bjuda familjen på den på söndag. Jag tänkte göra budskapsbaguetter till chilin också, men det går ju snabbt strax innan.

Till i morgon, lördag, måste bakverken vara klara eftersom jag får fika-gäster och så ska jag bjuda mostrarna - som är på väg till Portugal - på middag. De ska få Yakiniku - min middagsfridsfavorit! Och sen har jag middagsfridsmaten som kom i tisdags som jag måste ta hand om; laga till och/eller frysa in till nästa vecka...

Vi får väl se hur mycket jag hinner med. Folke går ju kort dag på dagis på fredagar så jag har färre timmar hemma med bara Ester. Mårten kommer hem sent så honom och hans bistånd kan jag inte räkna med idag.

Första prioritet är att klä på mig och sen få iväg Folke till dagis. Att det är punka på vagnen spara ju lite tid eftersom jag måste ta bilen till dagis - så inget negativt som inte för något positivt med sig, eller hur!?

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...