torsdag 5 mars 2009

Vaken

Folke sov i "stora sängen" hela natten men runt ett väcktes vi av ett illvrål. Då hade han vaknat och var på väg ur sängen, när jag kom in till honom halvhängde han utanför sängen med överkroppen på golvet och ett ben kvar i sängen. Han hade försökt klättra ur men fastnat med benet på något sätt...

Efter det vaknade han några gånger till och vill ha annat napp ett par gånger och försökte även övertyga mig om att han skulle sova i mammas säng men jag fick honom att somna om.

När Mårten gick upp vid tjugo i sju mötte han en pigg och glad Folke i hallen som glatt upplyste sin far om att han var saken (vaken).

När jag frågade honom om han hade varit vaken länge så sa han att han hade varit det och berättade att han hade fördrivit tiden med att ta en annat napp och dricka satten (vatten).

Gullegubben!

Jag hade lite svårt att komma till ro efter att han nästan ramlat ur sängen och sedan gått flera vändor in för att leta efter nappen etc så jag är väldigt trött idag. Folke däremot verkar utvilad!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...