onsdag 11 mars 2009

Filmen var bra

...och det var definitivt värt det att lämna barnen med mamma och pappa och få några egna timmar. Även om jag bara gick från bilen till bion och tillbaks.

Ester hade vägrat flaskan men fått i sig lite katrinplommonpuré och lite gröt (typ ½ smakportion) sen hade hon skrikit tills hon fått ur sig en rap och sedan somnat. Hon sov när jag kom hem och åt nyss.

Typiskt nog hade Esters skrikande sammanfallit med Folkes manipulerande vid sängkanten så min mamma hade nattat Folke och min pappa hade burit runt på en skrikig bäbis...

Folke, den filuren, ville sova i "stora sängen" dvs juniorsängen och efter ett tag hade han sagt åt sin mormor att hon kunde "gå ner till moffa"... Hon hade inte mer än hunnit ner förrän hon hörde hans tassande steg där uppe. Så då fick det bli spjälsängen. Där kastade han bort alla tre napparna och utbröt i storgråt. Det tog ett tag innan mamma kunde höra vad det var som hade hänt, mellan hulkningarna, men när väl napparna var funna hade han somnat han med.

Nu är Mårten på väg hem också, han har varit ute och käkat med jobbet så jag kan ju lika gärna vara vaken tills han kommer.

Vilken tisdag!!

PS. jag rekommenderar Män som hatar kvinnor till er som ännu inte har sett den!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...