torsdag 5 mars 2009

Ayurveda

Åååhhh! Jag fick världens bästa födelsedagspresent av min kompis Katja, som utbildar sig till ayurveda-massör, härlig ayurvedisk yogamassage (flera gånger dessutom!)

Jag har just fått min första massage - på en madrass bredvid matbordet med sambon tittandes på hockey en bit bort - och det var fantastiskt härligt (ändå)!

Ayurveda betyder kunskap om livet och syftar till att förebyggande är bättre än bot och är en relativt tuff massage med inslag av stretchning eller yoga. Min kompis använde både sina händer och fötter, satt, stod på knä och stod upp när jag fick behandlingen.

Hela kroppen gick hon igenom fötter, ben, armar, mage, rygg, nacke, huvud och ansikte. Så nu är jag insmord med härlig sesamolja från topp till tå!

Jag kan verkligen rekommendera denna typ av massage!

Eller som Katja uttryckte det: Alla mammor borde få massage!

Vi ska försöka få till fem massagetillfällen framöver - visst är jag lyckligt lottad??!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...