tisdag 23 mars 2010

Kampen har börjat

Ska det aldrig bli vår?

I lördags var det töväder av högsta klass, sex grader varmt, strålande solsken och porlande snösmältningsrännilar som såg till att hela vår uppfart blev torr, helt snö- och isfri. Mårten och Folke var ute och tvättade bilarna rena från vintersmutsen. Men sen blev det söndag och det snöade så mycket att Folke trodde att det var julafton. I går var det först vinterväder på förmiddagen och sedan sol och vårlikt på eftermiddagen.

I dag snöar det också! Men enligt väderprognosen ska det övergå till regn och plusgrader efter lunch... vintern och våren utkämpar en bitter strid. Jag hejar på våren! tepuktangan

1 kommentar:

Holmsundarna sa...

Solen skiner i mitt hjärta när jag tänker på dig, jag hoppas att solen snart skiner i ditt hjärta med. Tid är vad du behöver,jag är glad att du ger dig själv tid. Här är det fortfarande supervinter. plogvallen är 2 meter! Här blir det nog aldrig sommar...
Kram Eva

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...