tisdag 30 mars 2010

Brandövning, arbetsträning och feber

Lilla Ester har varit hängig och febrig sedan i lördags så både i går och idag har hon varit hemma från dagis. Eftersom jag, på eget bevåg bestämt mig för att åka in till jobbet och lyssna på mina elevers PA-redovisningar, och på så sätt arbetsträna lite innan jag ska tillbaka "på riktigt", så fick lill-tösen vara hos mormor.

I dag efter att jag hade träffat mina elever var jag uppe hos en kollega och pratade lite. Plötsligt började det tjuta. Detvar brandlarmet! Så vi fick evakuera hela skolan och stå ute och frysa tills de blåste faran över. Tydligen hade det varit rökutveckling i personalmatsalen... Det är första gången jag har varit med om ett riktigt brandlarm och trots att det säkert upptäcktes en del sprickor i organisationen (t ex att brandlarmet bara hördes i 2/3 av skolan) så var eleverna lugna och sansade och visste vart de skulle ta vägen. Det är ju bra!

I morgon ska jag också in en sväng och lyssna på redovisningar och då får nog Ester följa med mig. Vi får se vad hon tycker om det...

Innan jag åkte hemåt passade jag på att åka förbi Itrim och betala en skuld jag hade till dem. Det är dags att ta itu med träningen igen!

1 kommentar:

Holmsundarna sa...

Glad påsk på er! Det känns bra att du börjar komma igen. Ibland behövs det en omprogramering. Jag gör min med jämna mellanrum. Träning kallas det- då hittar jag ny energi. Har upptäckt att spinning passar mig- ut med allt bara, järnet- för att sedan ragla men av utmattning...:)Inte klokt...

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...