fredag 16 januari 2009

Ändrade planer

Jag fick ändra matplanerna för veckan eftersom vi hade några skivor kalvbiff som behövde ätas upp i onsdags. Så igår först smakade vi första middagsfridsrätten; kycklingwoken. Den var mycket god och jag har även njutit av den till lunch idag. Till fredagsmiddag blir det idag hjortbolognese, som jag lagade igår kväll så att inte köttet skulle bli dåligt. Det ska bli gott! Fisken till fiskkakorna har jag frusit och lagar till på söndag eller måndag tänkte jag.

Andra planer som har ändrats är att vi har slagit på bromsen vad det gäller till- och ombyggnaden av vårt lilla hus. Vi vill bygga till ett sovrum på övervåningen (en kupa framåt så vi bygger in terassen/balkongen vi har där) och så vill vi renovera vår toalett och sätta in en dubbeldusch där (så vi får ett badrum i huset). Trevliga och förtoendeingivande hantverkare har vi hittat och byggstarten var planerad till måndag... men vi har verkligen inte råd. Det fattas ungefär 100 000:- och det snyter man inte fram ur en rockärm direkt. Suck! Det blev lite antiklimax för båda parter kan man minst sagt säga!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...