torsdag 9 oktober 2008

Så länge de sover är det ju lugnt...

Folke är hemma från dagis för tredje dagen i rad idag och jag är hemma själv med båda barnen hela dagen för första gången sedan Ester föddes. Det är ju inte helt optimalt när Folke är sjuk - och är lite gnällig och klängig - men vad ska man göra. Mårten har jobbat hemifrån i två dagar för att underlätta för mig, men idag skickade jag iväg honom till jobbet.

Förmiddagen klarade vi av med hjälp av Teletubbies och SVTs barnkanal och det faktum att Ester mest sov. Efter att jag och Folke ätit lunch så var det dags att gå ut en sväng så han kunde sova. Eftersom det regnar och vi ännu inte har något regnskydd till nya syskonvagnen fick vi ta den gamla beprövade Teutonian till Folke och Ester i BabyBjörnen.

Efter att ha packat in Folke i vagnen, med regnskyddet över sig, lämnade jag honom under protester på verandan för att spänna på mig lilltösen och gå runt och hämta honom. Det tog nog närapå en kvart för mig att sätta på henne varma kläder, mig strumpor, stoppa in henne i BabyBjörnen, knäppa om oss kofta och regnjacka och komma upp på verandan - lite småstressad och med andan i halsen... Vad möts jag av??? En sovande Folke.

Så det blev ingen promenad, jag rullade bara in honom i uterummet, där han forfarande sover, och gick tillbaka in med Ester som säkert undrade vad hon blev utsatt för. Nu har även hon somnat efter en ganska lång vakenperiod.

Njuter av lugnet som kanske håller i sig några minuter till. Folke har sovit i två timmar nu och längre än så brukar han sällan sova...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...