måndag 6 oktober 2008

Jenny-dagen!

Eftersom vi inte firar namnsdagar i vår familj så får jag väl uppmärksamma mig själv lite denna måndag den 6 oktober. "Grattis på namnsdagen Jenny!" "Tack, tack Jenny!"

Helgen som gick har varit fylld av fika-besökare som ville träffa Ester.

I lördags kom först Annika och Ellen - med en kartong tjej-kläder som Annika sparat sedan Ellen var liten. Det märks att det går mode även i bäbiskläder. Vissa av de små kläderna känns inte som om jag kommer att använda till Ester, men samtidigt finns det många saker som är tidlösa också. Nu har vi i alla fall några söta små klänningar till lilla prinsessan.

Sedan kom Tobias, Blanca med deras Ester som är fem månader. Den lilla tösen går det ingen nöd på må jag säga, vår lilla 3,7 kilos-tjej såg alldeles pytte ut brevid deras 9 kilos-Ester. Slutligen kom Väsby-Emma, Johan och Robin förbi. Det var länge sedan vi sågs men Folke och Robin hittade varandra och lekte tillsammans.

Igår tänkte vi först åka till Runan i Viby där de var klädbytardag, men vi skippade det. Emma (Sollentuna-Emma), som hade skjutsat Jens till Arlanda, svängde förbi här på förmiddagen tillsammans med Emilia och Vilma. De fick träffa Ester, fikade lite och så passade jag på att låna ut alla mina mammakläder till Emma - hon väntar ju sin tredje nu... Sen åkte vi till Stinsen och åt lunch med Anette, Oskar och Jonathan. Vi träffade även på Mårtens Öppna Förskolan-kompis Ted med familj. Vi får se till att träffa dem under mer ordnade former framöver...

Idag har jag och Ester varit på IKEA och köpt lite små-saker... det gick på 1000:- som alltid när man åker dit. Jag köpte bland annat trådkorgar till garderoben som står inne i Folkes rum, så att jag kan ha Esters kläder där - de som fortfarande är för stora. Så morgondagens projekt är att montera dem och sedan sortera in kläderna... det är lite som att leka med dockor.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...