onsdag 6 februari 2013

Prov och besök hos borgmästaren

Vi började dagen med prov, eleverna fick de två första lektionerna på sig och det gick bra för dem. Sedan gick vi tillsammans med Ramiro Gayoso - skolans rektor - och José Boyero - som har hand om vårt utbyte med skolan - till el ayuntamiento och blev mottagna av el alcalde José López Orozco. Varje år som vi har varit i Lugo har vi besökt rådhuset och borgmästaren.

La Voz de Galicia, Galiciens största dagstidning var där och fotade och det ligger redan en artikel om oss på deras hemsida de har även lagt ut en liten filmsnutt på oss.
Eleverna sitter bänkade i plenisalen
Orozco och Katarina i samspråk
José pratar lite om vårt utbyte
Linda, Daniel och Pia pratar med el alcalde 
När vi var klara i el ayuntamiento gick jag och Katarina och fikade tillsammans med Ramiro och José innan vi återvände till skolan och eftermiddagens lektioner.
Katarina och Ramiro
José och jag
Glada miner då eleverna också fick lite tid att fika...
Åter på skolan satte vi igång med nästa kapitel i boken som handlar om bostaden och möbler mm. Jag började med en genomgång av olika ord som har med hus och lägenheter att göra och illustrerade med "fina bilder" samtidigt... ser ni vad det är?
På eftermiddagen träffade jag och Katarina Carmen som är mattelärare på skolan. Hon var i Sverige med ett utbyte för två år sedan tillsammans med Faustino och bodde då hemma hos mig i två veckor.
Katarina, Carmen och jag
I kväll har jag svarat på en massa jobbmejl, rättat elevernas prov från i förmiddags och satt omdömen i SchoolSoft (det är deadline i morgon), och nu har jag även bloggat. Klockan slog just tolv slag här utanför och det är hög tid att sova.

God natt!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...