onsdag 6 februari 2013

Musik, MIHL och Emeterio

Idag har det regnat och regnat och varit kallt och blåsigt. Inget roligt alls... Vi började dagen med att gå igenom provet eleverna gjorde igår och de grämde sig över sina slarvfel... Sedan jobbade vi på resten av dagen. Framåt slutet av skoldagen när energin började ta slut lyssnade vi på spansk musik som de "hittat" här  i Spanien bland andra Pan y Mantequilla med Efecto Pasillo och Por la boca vive el pez med Fiti y Fitipaldis.
glada elever som lyssnar på spansk musik
nöjd fröken med låttexten på datorn
I dag kom en artikel om vårt besök hos borgmästare igår i tidningen. Våra Comeniuselever finns också med i tidningen - i TV-tablån. De är i La Coruña i TV-studion just nu. Programmet sänd direkt 21:40 idag.
Vid fyratiden gick jag och våra elever tillsammans med Faustino till Lugos nyaste museum MIHL (Museo Interactivo de la Historia de Lugo), en promenad i regnet på ca 2 km. Museet i sig var inte så mycket att se men musei-byggnaderna är ganska annorlunda och häftiga.


MIHL
 

 

Nu ikväll har jag varit och träffat Emeterio och Reme. Reme träffade jag bara snabbt på Café Soportales där hon skulle träffa en väninna. Jag och Emeterio gick till el Café del Centro och drack chocolate och åt churros och pratade. De var mycket trevligt!
Reme
Emeterio och jag
Nu sitter jag bara och väntar på att programmet som Katarina och Comeniuseleverna ska vara med i ska börja...



Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...