söndag 6 maj 2012

Goda grannar, vårsjuka och sommarkänning

Veckan som gick har jag, Ester och Mårten varit sjuka. Det var länge sedan jag var så sjuk, vi låg helt däckade förra veckan och även om jag släpade mig till jobbet i fredags (för att vakta nationella prov) så var jag inte riktigt redo än. Både igår och idag har vi mest vilat oss. Ester och jag sov på förmiddagen, men sedan hade Mårten bjudit över våra nya grannar på kaffe, så vi fick piggna på oss. Folke, som varit friskast av oss på senaste tiden, fick utlopp för lite energi när han spelade fotboll med grann-pojken Andreas.
Efter fikat, som också blev vår lunch, fick jag lite nya krafter och pysslade lite i trädgården. Läs mer om det i husbloggen.
nytt välkomnande
gräs och kärleksört
I går kväll var det super-måne och Mårten tog några bilder på den. Den var extra stor och lös extra starkt eftersom den var så nära jorden den kan komma under sin elliptiska bana. Tyvärr gör ju inte bilderna den rättvisa, men ändå...
 
Häromdagen satt Mårten och barnen och pysslade ihop en bil av en kartong och några toarullar.
 
 
Den dekorerades senare med flames i orange, rött och gult, och fick toarulle-passagerare. 
Lika utslagna som vi ser ut på bilderna nedan var vi när vi var sjuka. Vi är bättre, men ännu inte helt krya...
Ester och pappa slumrar i soffan
Folke, är nog mest uttråkad...
Mamma och Ester
Emma och Ester konverserar lite vid fikabordet
 Första maj var vi och hälsade på hos Miltons. Solen värmde skönt och man kunde tro att sommaren var här
 
Folke och Ester leker traktor
Oskar delar ut glass till barnen
  
 
 
Folke och Jonathan
Oskar fräser upp ett trädgårdsland till barnens små fröpåsar
Isac och Ester
Linus och Ester kollar in solrosfröna
Samuel, Emma och Lollo
Jonathan, Linus och Emma
landet börjar ta form
Ester hjälper till att kratta lite
     
 
 
 
 
Det ska bli spännande och se om det blir några morötter, salladsblad, rödbetor och solrosor av alla frön som de små fröna satte i Oskars nya land.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...