fredag 9 april 2010

Pensionärs- och tonårsvarning!

I går var jag och träffade Dr Ulla igen och vi kom överens om att jag jobbar 50% i två veckor som vi hade planerat tidigare. Sedan ses vi och ser hur det har gått och eventuellt går jag upp till 75% efter det. Det känns bra.

Jag frågade henne om alla plitor och blemmor jag har i ansiktet kan vara en biverkning av medicinen jag äter. Hon sa att det kunde vara det eller också inte. Tjejer och kvinnor kan drabbas av detta och hon hade nåt medicinskt namn på det. Hon skrev ut antibiotika till mig - Tetralysal. Det ska ta död på bakterierna som gör att det jag ser ut som en finnig tonåring.

Ytterligare en ask med piller alltså. Dessa kapslar ska tas två gånger per dag och gärna i samband med måltid, men jag ska inte äta mjölkprodukter eller järn samtidigt. Suck! Ingen mjölk i frukosttet alltså och varken ost eller leverpastej på mackorna. De får inte heller intas liggande... och jag ska undvika solen. Många förmaningar och mycket att tänka på.

Tur att jag är någotsånär pigg i luvan och kan hålla ordning på allt. Jag känner mig som en pensionär - med tonårsacne.

Det är tur att jag inte verkar ha drabbats av några av de "miljontals" biverkningar man enligt bipackssedeln kan få av Sertralinet jag äter - det jobbar på med seroteninnivåerna i hjärnan och har fått mig i balans igen.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...