torsdag 28 november 2013

Kista

Jag gick med beslutsamma steg till Helenelunds Centrum för att få en väska lagad av skräddaren där, men han hade lunchstängt 13:30-14:00 och när jag kom dit var klockan 13:35... jag kände inte för att vänta utan traskade vidare mot Kista Centrum istället. Där fanns det också en skräddare/skomakare/kemtvätt/nyckel som snabbt sydde fast mitt axelband igen.

Jag passade på att gå en sväng i Kista C och inhandlade en julklapp till Folke och lite ljusslingor på ÖoB och Clas Olsson. När jag gick tillbaka hemåt hade det redan börjat skymma och eftersom jag gick förbi Eriksbergsskolan passade jag på att hämta Folke och Simon på vägen hem. De sprang och hoppsade hela vägen mellan skolan och Fågelsången, där vi hämtade Ester. Vilken energi!

Ester har hoppat in i duschen och killarna spelar Lego-spel på XBoxen. Det börjar bli dags att dra igång med middagen så att vi hinner äta innan Livet i bokstavslandet börjar på Barnkanalen. Det är som ett nyproducerat Fem myror är fler än fyra elefanter.
ABC-program med sketcher om bokstäver och ord för alla som är på väg att knäcka läskoden, och för dem som precis har knäckt den. Sketcherna bygger på pedagogiska moment och är fulla av humor, lekfullhet, kunskap och musik. Vi lär oss allt från att känna igen en viss bokstav och förstå hur den låter, till att kunna känna igen och skapa rim. I serien möter vi de självsäkra men inte särskilt skickliga ordläkarna som opererar trasiga ord. Här finns också Dick och Doris som arbetar i Bokstavsbutiken. I Ordförrådet lånar Bobby och Epa ut ord till krävande kunder, och på polisstationen letar man efter rim som är på rymmen. Samtidigt sliter showartisterna på Bokstavsteatern för att få ihop den stora sång- och dansfinalen om bokstäver som avslutar varje avsnitt. Välkommen att ta del av livet i landet där bokstäver betyder allt!
När jag gick mot Kista vid halv-två tiden lös solen så vackert på Kista Victoria Tower och när jag gick tillbaka i skymningen kom ljuset inifrån tornet istället. Jag hade gärna haft stora kameran med mig istället för bara mobilen.
 


2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Therese sa...

Colla kontraster med tornen! :)

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...