torsdag 28 november 2013

Åååhhh...

Trots att det var en bra dag igår så blev det nog lite för mycket aktiviteter. Jag var helt slut på kvällen när Tindra gått hem. Jag la mig tidigt och vi sov alla länge i morse, nästan så länge att Folke kom för sent till skolan...

Det är svårt att vara sjukskriven och kunna varva ner och vila och fylla på reserverna när man vet att man ska tillbaka till samma verksamhet - där allting kommer att se likadant ut - trots att jag varit borta och en vikarie varit där i mitt ställe. Jag är ju fortfarande den person som är ansvarig för mina grupper och eleverna i dem. Jag är ju fortfarande den person som är ansvarig för att mina elever har lärt sig så mycket som möjligt när kurserna är slut och jag ska sätta betyg på dem då. Men... om de inte har lärt sig något eller inte kommit vidare under tiden de haft vikarie. Hur ska jag förhålla mig till det?

Nu ska jag åka och träffa psykologen på företagshälsovården och förhoppningsvis få lite reda i mina tankar...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...