fredag 29 november 2013

Grädde på moset...

Idag på förmiddagen åkte jag och Ester till mitt jobb för att titta på samlingen i teatern. Det var nämligen Sara Sangfelt som var med i Idol2013 som uppträdde på skolan.

Ester tyckte att det var jättespännande och hade ritat en fin teckning till Sara som hon fick efter uppträdandet. Ester och jag gick upp på scenen och lämnade Esters kuvert. Även Sarah Mathisen kom och sjöng en låt - så det blev två idol-Saror i en smäll för oss.

Efter samlingen gick vi över till Täby Centrum och åt lunch på Burger King och kollade sedan in Hamley's - den nya leksaksaffären. Ester fick många idéer till sin önskelista...
Ester och Sara
Sarah & Sara och Ester
Även om det inte blev någon promenad idag så har jag i alla fall varit utanför hemmet en bra stund och sett lite dagsljus. Jag satt med Ester och större delen av skolan i en mörk och nedsläckt aula i 45 minuter och bjöds på en musikupplevelse på hög nivå som fyllde på både min själ och mitt sinne. 

Sara sjunger fantastiskt och bandet spelade oerhört tight tillsammans med henne. En härlig fredagsförmiddagsupplevelse för mig och Ester. Som grädde på moset fick jag också lite tid att umgås med min härliga unge. Det har mest blivit gnat och tjat den senaste tiden så det var skönt att fylla på pluskontot även på den fronten.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...