tisdag 9 februari 2010

Nu är det över!

Nu är den här dagen äntligen över!

Efter fyra uppvak i natt (2xSture, 1xFolke & 1xEster) så vaknade jag (antagligen på fel sida) till en nedkissad säng. Sture hade kissat i Folkes säng. Det luktade fränt av kattkiss i hela rummet.

Så... UT med madrassen, UT med katten och UT med täcket.

Irritationen över detta hängde med mig större delen av dagen.

Sen fick jag veta att värmegolvet som ligger i våran lilla vattenskadade toa visserligen funkar men inte är godkänd längre. Den var dessutom ojordad (förre ägaren av vårt hus gillade att dra el på sitt eget lilla sätt) så det kommer att kosta oss ytterligare 1600:- att återställa de knappt 1,5 kvm och det blev INTE klart idag!

Efter en hel studiedag med program från 08:30-16.00 var det kvickt iväg till dagis, sedan lämna Ester hos mormor, där Folke var (eftersom han fortfarande är hängig). Jag for efter det till IKEA för att köpa ny madrass och nytt täcke till Folke innan läggdags.

Phu!

Ester somnade snabbt när vi väl kom hem, men Folke hade både det ena och det andra för sig. Mårten fick ta hand om honom. Det slutade med att Folke hysteriskt, efter att Mårten försökt torka bort lite snor, grät efter "mamma". Lite senare försökte han med "mormor" också. Till slut somnade han i alla fall och snart får jag också gå och lägga mig och förhoppningsvis vakna till en bättre dag i morgon!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...