fredag 5 februari 2010

Fredag - Friday - Viernes

Phu, det är fredag!

Egentligen har inte veckan varit jobbigare än nån annan vecka, men det känns ändå extra skönt med helg. Projektet som påbörjades förra helgen har stått helt stilla under veckan, med högar och kartonger lite här och där i huset. Helg betyder att vi kan få tid att göra i ordning lite till.

Vi ska plocka i ordning, rensa och sedan sätta upp nya skåp i tvättstugan. Jag ska köpa gardinstänger och tyg till elementskydd och gardin i Folkes rum. Sedan har vi övervåningen också. Esters rum måste få lite fason och slutligen kontorslösningen i hallen där uppe. Vårt sovrum behöver städas ordentligt och jag behöver göra ett stor-röj bland mina kläder (igen) och köket (särsklit golvet vid Esters plats) behöver skuras, och så toan (såklart)...

Summa summarum - vi behöver gå över hela huset på ett eller annat sätt i helgen. Allt kommer antagligen inte att hinnas med, men vi ska göra ett ärligt försök i alla fall.

Att jobba nåt är inte att tänka på. Rättningshögarna får jag fortsätta skjuta framför mig!

Over and out!

3 kommentarer:

Holmsundarna sa...

Hey there early bird,

Du kan trösta dig med att vi sitter i precis samma situation. Jobb och en envis förkylning har satt stopp för alla projekt och nu befinner vi oss i ett totalt kaos- dessutom två ybertrotsiga barn som kräver all ork och vilja av oss båda. Men- trots allt skönt med fredag. Kram Eva

Ingrid sa...

PUH! Någon klok person lär ha sagt att "vila = byte av aktivitet"?! Och ser man det så, lär ni få mycket vila i helgen. Take care!

Susjos sa...

Men HEJ Jenny Maria!! Va kul att du hittat min blogg,och jag din! Ser att du har fullt upp som tvåbarnsmor med massa aktiviteter :)
Må så gott!
KRAM
Susanne

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...