söndag 7 februari 2010

Dålig nattsömn

Folke har hosta!

När han får en hostattack hostar han bara rakt ut och trots att han vet att man ska hosta i armvecket och trots upprepade påminnelser så hostar han ändå rakt ut. Suck!

I går kväll, när han väl somnade, så sov han väldigt oroligt pratade i sömnen och stökade runt. Han kom upp till vår säng nån gång mitt i natten och sedan var det kört med min nattsömn. För inte nog med att han får hostattacker, han snarkar också och smaskar och smackar med nappen. Sedan kan man få en arm eller ett ben i huvudet eller mellangärdet. Eller, så kommer det en hand med små fingrar som pillar mig i örat eller näsan eller någon annan stans i ansiktet.

Visst är det mysigt på ett sätt, och jag brukar kunna somna och blir inte så störd, men de senaste två nätterna har jag blivit väldigt störd.

I går var det katten som blev droppen. Han jamade (och började vässa klorna på sidan av sängen - då vet han att han får en reaktion från mig...) och skulle först ha mat, en halvtimme senare vatten och sen mest sällskap. Då slängde jag ut honom och eftersom jag hade den lille snarkande bläckfisken bredvid och Ester också hade pockat på min uppmärksamhet under natten och delvis sovit på mig, så la jag mig på soffan och sov resten av morgontimmarna.

I natt gav jag upp vid tre-tiden och gick och la mig i Folkes säng. Han vaknade vid kvart i sex-tiden och kom ner för att leta efter mig. Nu sitter vi och tittar på Fem myror är fler än fyra elefanter.

Folke konstaterade nyss att "nu är solen uppe" - så jag antar att det är dag nu... Det kommer bli en lång sådan.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...