tisdag 21 januari 2014

Några veckor in på det nya året...

Jullovet är slut och vardagen har återkommit till oss. Snön har kommit också - tillslut - så det är vitt och vintervackert ute men inte vare sig jättekallt eller jättemycket snö. Lagom! Så länge jag slipper skotta en massa och skrapa rutorna på bilen varje morgon är jag nöjd.

Folke är tillbaka i skolan. De åker skridskor en gång i veckan och om ett par veckor ska hans grupp - gäddorna - gå till simhallen några gånger med fröken Elin, för att få vattenvana. Han trivs i skolan och får mycket lovord från fröknarna, snart är det dags för första utvecklingssamtalet. Annars längtar Folke mest tills han fyller sju i april. Vi har just läst ut Mio, min Mio och funderar på vilken bok vi ska läsa härnäst. Det var första långa kapitelboken vi har läst för Folke och han tyckte att den var jättespännande.

Ester går sin sista termin på dagis och längtar jättemycket efter när hon ska börja skolan. Hon följer alltid med in och pratar med fröknarna när jag hämtar Folke på eftermiddagarna. Hon är en finurlig liten dam som med förnumstig min och vuxet tonfall skriver oss vuxna (eller brorsan) på näsan gällande både det ena och det andra. "... förstår du..." Vi läser Ronja Rövardotter för Ester och hon är stolt över att vi läser en bok utan bilder - som stora gör. Hon lyssnar intresserat och frågar alltid om ord hon inte förstår. Vad är en källa?

Den lilla hunden Bella fick flytta hem igen efter några dagar. Det blev för stressigt för mig med det ansvaret samtidigt som jag skulle tillbaka till jobbet efter sjukskrivningen innan jul. Det var lite småmysigt att prova på att ha hund, men ingenting för vår familj... och nu vet vi det.

1 kommentar:

Therese sa...

Hur går det att jobba igen? Har du lyckats "vila bort" den värsta utmattningen? Varit tvungen att göra några förändringar, eller ser vardagen ut som den gjorde innan sjukskrivningen?

Kram!

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...