lördag 26 november 2011

Dan före...

Folke, som tillsammans med Ester har varit hemma hela veckan, har legat helt däckad hela dagen. Han har sovit i soffan och varit het som chili. Ester däremot är piggelin! Hon är snorig men det är då det enda. För att Mårten och Folke skulle få lite lugn och ro (och för att jag skulle få utlopp för min julpyntningslängtan) åkte jag och Ester till IKEA idag.

Det var galet mycket bilar på parkeringen, men inte så farligt mycket folk inne på IKEA och inte alls överfullt med barn i barnhörnan (som jag hade trott). Ester lekte av sig under en timme medan jag köpte "lite grejer" på IKEA... Bland annat hade de stora julstjärnor på hög fot - perfekt i våra vardagsrumsfönster där vi helst inte vill skruva upp några krokar. Och ännu bättre i fönstren i trappen.

Och nu, såhär dan före första advent, har jag pyntat hela huset. Eftersom vi inte fått nån snö än så har jag längtat ovanligt mycket efter att få julpynta - det är ju så mörkt!











Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...