fredag 18 februari 2011

hemlängtan

Näe, nu har jag fått nog av det här!

Jag har varit hemifrån sedan förra tisdagen och nu har jag varit sjuk i fyra dagar. Nu vill jag hem! Jag har jobbat fulla dagar i klassrummet och sedan haft efterarbete och förarbete till nästkommande dag.

Hotellrum är trevliga till en viss gräns - jag har passerat den gränsen nu. Jag har inte behövt bädda, laga mat eller städa, men det finns gränser för vad man står ut med. Att bo på hotell väger ganska lätt jämfört med att vara med sin familj. Jag vill hem!

Hem till Mårten!
Hem till Folke!
Hem till Ester!
Hem till vårt hus!
Hem till vardagen!
Hem!

Så det så!

Det kommer bli en lååång resdag i morgon, men strax efter midnatt så bör jag vara hemma. Längtar!!

4 kommentarer:

Björn Thärnström sa...

...å hem till dina barns mormor
å morfar också?

Rosa I. Pérez Parapar sa...

Jenny, a ver qué te parece:
http://inglesiesollosgrandes.blogspot.com/2011/02/pieces-in-internet-collaborated-album.html
Si no te gusta que haya incluído un enlace a tu blog, dímelo.
Un abrazo para todos.
Rosa

Anonym sa...

Borta bra men hemma bäst :-)

Jag skulle längta ihjäl mig men så fort man är hemma så längtar man bort...konstiga vi är, hi hi :-)

Hoppas vi kan få till en date snart!
Miss you!
Kram Gävle Petra

Ingrid sa...

Du har en härlig familj att längta efter, Jenny!! Saknade dig när vi var uppe förra helgen men hoppas att vi ses snart allihop! KRAMAR till alla

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...