tisdag 11 augusti 2009

sista dagen

I morgon börjar jag jobba igen efter att ha varit i stort sett föräldraledig hela tiden sedan april 2007 då Folke föddes. Det känns oerhört bra att lämna över stafettpinnen till Mårten. Han ska vara hemma till januari då vi hoppas att Ester får plats på samma förskola som Folke går på.

Mårten får verkligen börja sin pappaledighet med en rivstart och ha båda barnen hemma i knappt två veckor. Folke börjar inte dagis förrän den 24 augusti.

Jag ska försöka vara disciplinerad och effektiv på jobbet för, om inte annat, så kommer jag behöva det nästa läsår då det verkliga livet börjar. Då vi båda jobbar och båda barnen går på dagis... På så sätt är det lite av en mjustart att börja jobba nu, fastän jag ska börja jobba heltid direkt, eftersom Mårten kommer att vara hemma.

1 kommentar:

Holmsundarna sa...

Jag vill också jobba på Tibble. Inte klokt att jag saknar det fortfarande. Hälsa alla så gott från mig. En speciell kram till Cecilia, Brit och Liisa. Jag fortsätter på FU i alla fall fram till jul- sedan vet jag inte. Det är inte lätt med jobb i Umeå nu. De avskedar folk över allt. Men jag är positiv- det ordnar sig alltid. Njut av att börja jobba i lugn och ro- ibland känns det som jag inte ens har tid att jobba halvtid mellan Magnus resor och barnens dagistider. Jag håller koll på din blogg- heja på. Ni gör ett toppenjobb!!! Kramar Eva

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...