fredag 7 november 2008

Vad f-n är Shabby Chic?

Fredagshänger lite på tradera och kollar vad för märkliga saker folk försöker sälja eller vad för konstigt folk budar på idag. Överallt stöter jag på Shabby Chic, men VAD ÄR DET? Följande har jag vaskat fram ur annonserna som lockar med Shabby Chic, det ska tydligan vara något av följande:
  • romantiskt
  • vitt
  • charmigt
  • änglalikt
  • barockstil
  • gammalt
  • lantlig
  • småblommigt
  • rosbeprytt

För mig ser det ofta lite tacky ut och får mig att tänka på Laura Ashley... skriv gärna och förklara!

Mårten har, sedan jag fastnade i tradera-träsket, ifrågasatt vad det är jag håller på med på kvällarna framför dator. Men gissa vem som - i detta nu - ligger här i soffan brevid mig och surfar runt på (ja, just det) tradera.se... Han har dessutom redan lyckats bli spärrad eftersom han försökt logga in fyra gånger utan att lyckas. Ha ha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, men du har ju helt rätt - Ljust, romantiskt, feminint, bohemiskt, loppisvaror som är slitna "på rätt sätt". Typ: Köp ett bord på Indiska. Måla det vitt och skrapa bort lite av färgen - Shabby Chick!

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...