tisdag 15 januari 2013

VAB

Folke har varit hemma två dagar och kurerat sin hosta och täppta näsa. I går var jag hemma med honom och på förmiddagen spelade vi en massa spel.
Barn-alfapet på ena sättet

plockepinn

loppan
alfabetsdomino
ett litet resespel
Yatzy
Jag fick Yatzy på ett slag!
Sedan slog vi alla tärningar vi hade tills vi fick sexor och sen räknade vi prickarna, 156 stycken.
barn-alfapet på det andra "vanliga" sättet
På eftermiddagen vilade Folke framför barnkanalen medan jag fick lite jobb gjort och sedan, när jag hade hämtat Ester mumsade de på frysta ärtor medan jag fixade middagslasagnen.
 
I dag jobbade jag på förmiddagen och Mårten var hemma med Folke. Jag åkte dock hem med en rättningshög efter lunch - och tur var det! För mormor och morfar, som var på väg hem från landet, och skulle ta hand om Folke på eftermiddagen då Mårten åkte och jobbade satt fast i bilkö utanför Enköping i tre timmar. De såg nio olyckor på vägen hem. Resan som brukar ta drygt två timmar tog närmare sju timmar...

Folke har varit pigg idag så han får gå till förskolan i morgon. Medan jag satt och jobbade satt han bredvid och ritade en teckning. Teckningen la han sedan i ett kuvert och gömde och så gjorde han en skattjakt som väntade på pappa Mårten när han kom hem.
glad kille
TILL PAPPA
FRÅN FOLKE
Det har snöat idag... otroligt mycket, säkert 20 cm. Mårten skottade på förmiddagen när han var hemma, när jag kom hem skottade jag - då syntes det inte att Mårten hade skottat ett par timmar tidigare... Nu ikväll har jag skottat en tredje gång och nu har det slutat snöa, så om jag har tur så slipper jag skotta i morgon bitti igen!
snömängden vid 15-tiden på eftermiddagen

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...