tisdag 29 januari 2013

Förhör och intervju

Eftersom vi avslutade gårdagen med museibesök började vi den här dagen med ett förhör. Ett förhör baserat på gårdagens rundtur i Lugo och besöket på länsmuseet. Eleverna fick jobba två och två - en nybörjare med en fortsättare...
På rasten 11:15 kom en journalist och fotograf från dagstidningen Voz de Galicia och intervjuade eleverna som är med i Comeniusutbytet. Artikeln kommer i tidningen någon dag den här veckan.
De spanska och de svenska eleverna i Comeniusutbytet blir intervjuade och fotade
På eftermiddagen kom de elever som läser matte som individuellt val tillbaka till skolan och pluggade lite tillsammans eftersom de inte vill komma efter under de tre veckor de är här. Eftersom matten är ett ind.val. så fortgår kursen fastän de är här i Spanien. Vi ska försöka se till att de får ett par extralektioner i matte när de kommer hem så att de kommer ifatt.
Medan de räknade matte i klassrummet vi hade lånat satt Katarina och jag och jobbade. Sedan gick Katarina och klippte sig och jag gick förbi min favorit-skoaffär och provade ett par skor jag sett i skyltfönstret... de fanns i min storlek och passade bra... och var på rea. Så jag köpte dem. De är mitt favoritmärke ART. otroligt bra kvalitet och har sköna återvunna gummisulor. Förra året köpte jag ett par gröna boots med stickad mudd när jag var här i Lugo och i somras när jag var i La Manga hittade jag ett par röda högklackade sandaler. Båda skoparen är otroligt sköna. Nu hade jag sett ett par bruna stövletter/boots/låga stövlar  (vad heter det?) som visade sig vara både på rea och passa bra, och vara snygga och otroligt bekväma! Kan inte bli bättre!! :-)
dagens bruna skönheter
i somras köpte jag dessa - fast röda
förra årets fynd - fast mina är gröna

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...