torsdag 16 juli 2009

Tre små gummor...

Idag har vi varit i Nora, de tre gummornas och Maria Langs stad. Det är en väldigt gullig liten stad med trähus belägen vid Norasjön i Västmanland. Vi åt lunch på ett ställe som heter Maria Langs Krog (eller var det restaurang) och det kunde ha kvittat. Försök hitta något annat ställe om ni ska äta i Nora... men sen köpte vi Nora Glass och det är en höjdare!!

Jag har påbörjat ett nytt projekt. Att samla på mig en servis med udda tallrikar. Vita med blå dekorationer (oftast blommor). Häromdagen var vi i Lindesberg och då införskaffade jag den första tallriken. Idag hittade jag tre till så nu har jag samlat på mig en tredjedel av servisen. Jag ska koncentrera mig på middagstallrikar och köper inte varesig djupa eller assietter. Jag har funderat länge på att jag vill samla på udda tallrikar men hela tiden skjutit det framför mig. Det känns kul att ha kommit till skott och påbörjat samlandet. Mårten är inte riktigt lika exalterad...

Nere i prylboden i Storå hittade jag ett annat fynd, en gammal skolbänk från 1946 som jag köpte. Den står på logen nu i väntan på att bli fixad. Jag tror att jag ska måla den vit, men vi får se... den kanske ska vara som den är?

Nu ska Mårten och Folke tvätta bilen, Ester sitter på säkert titt-avstånd i sin IKEA-stol och jag ska mäta ut var på lådfronterna de nya porslinsknopparna som jag ska ha som handtag på byrån ska sitta. Jag köpte dem på Indiska förra veckan och det kommer nog bli riktigt bra!

Framöver kommer jag naturligtvis lägga in bilder på alla inköp och projekt.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...