onsdag 4 januari 2012

Nytt år och eftertanke

Inte ett enda blogginlägg sedan tredje advent och nu skriver vi redan 4 januari 2012. Regnet öser ner och jag borde sovit för en sisådär fem timmar sedan, i stället fastnade jag i en blogg och har läst alla inlägg fram till slutet...

Min vän Anna miste sin man Erik på juldagen. Han hade då kämpat med (eller snarare mot) sin cancer i över ett år - tillsammans med Anna. Jag träffade aldrig Erik, men nu, efter att ha läst hans blogg där han ärligt, rakt på sak och med både självdistans och humor skriver om med- och motgångarna under sjukdomstiden så inser jag att jag inte på långa vägar fattat vad Anna gått igenom tillsammans med Erik det senaste året.

Nu ska jag sova - det är på tiden - och kan blogga om våra senaste veckor i morgon. Jag ska också försöka vara tacksammare för det jag har och leva mer i nuet.

Over and out!

1 kommentar:

Susjos sa...

Visst är det så..det gäller att försöka Fånga Dagen så gott man kan ♥

God Fortsättning!!!!

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...