lördag 28 januari 2012

Lugo IV

I dag fick jag lite sovmorgon - fantastiskt skönt. Jag gick inte upp förrän klockan nio och när jag och Anna-Carin hade ätit frukost hade klockan redan hunnit bli elva. Sådana slöa morgonvanor är jag inte van vid...

Nu på förmiddagen har jag tagit till vara det fina vädret och tagit en promenad runt muren, det tar ca 30 minuter i behaglig promenad- och prat-takt. Sedan tog Anna-Carin bussen till Santiago. Hon har pluggat där en termin och ville passa på att åka dit. Innan hon åkte tog vi en fika vid busstationen och jag tror att jag ska vila mig lite nu, innan jag sätter igång att jobba. Jag har mycket att göra - dels rätta allt jag tvingat eleverna att lämna in, men också att göra ett prov och gå igenom alla omdömen som jag satte sent i går kväll i stället för att gå och lägga mig. Jag har antagligen sluntit på tangenterna både här och där...
Det låg lite, lite snö på taken när jag gick ut på balkongen i morse...
Katedralen i Lugo
La muralla


Anna-Carin





La mosquetera - det enda tornet på la muralla som finns kvar


Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...