söndag 23 oktober 2011

Älskade ungar

I går fotade jag barnen när de låg och mös i soffan. Ester hade varit med mormor och morfar på landet från torsdag till fredag eftersom dagis var stängt i torsdags. Folke tillbringade torsdagen med min moster. Efter att de hade varit ifrån varandra två dagar så hade de ett uppdämt mysbehov.
Folke-pojken och Esse-besse-busan.
Sedan ville Folke och Ester också ta kort. Så då fick jag också vara med och mysa, med en i taget medan den andra fotade.
Mamma Jenny och lillasyster Ester

Storebror Folke och mamman
I dag har stackars pappa Mårten legat utslagen i förkylning hela dagen så jag har haft befälet hela dagen (och delar av natten - då Folke var uppe och duschade och sedan smällde i sig ett par leverpastejmackor innan vi fick sova igen).

På förmiddagen var jag och Ester på jympa. Det var tredje tillfället och första gången då Ester inte bara gjorde en sak. Första gången hängde hon i ringarna hela tiden (eller som hon sa "de runda korvarna") och gången efter var det repen som gällde. I dag gick hon varvet runt flera gånger. Hon gick balansgång, klättrade upp på en bänk och rullade ner för en tjockmatta, klättrade i ribbstolarna, hoppade över en bom, "byggde hus" (stod på händer genom att klättra upp med benen för en vägg), hoppade ljushopp, hängde i en lian (ett rep med knut i änden) och gjorde en massa kullerbyttor. Och så lekte hon med sin jympa-kompis Adam.

Adam och hans mamma var här och fikade förra lördagen.
Adam & Ester
Efter jympan hann vi vila lite innan det var dags för lunch inne hos mormor och morfar och sedan promenerade jag och barnen iväg till Simons födelsedagskalas. Efter kalaset var vi hemma och tittade till Mårten innan vi gick till middagsbjudningen hos Emma och Jens som också hade bjudit in Sandy & Andy.

Vi har haft en mycket trevlig och/men fullspäckad dag!

I morgon ska jag och Nettan har en bästisdag - vi ska åka in till stan på förmiddagen (bara vi två) och umgås, prata en massa och fixa våra naglar...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...