tisdag 23 augusti 2011

Natt- och morgonrutiner...

Ester somnar tidigt, på kuddarna på golvet - alla sätt är bra utom de dåliga!
Folke har svårt att somna. Jag läser två sagor och han lyssnar på två bokstavsböcker. Sen får han ligga i vår säng - tillslut somnar han där.
Jag går och lägger mig bredvid Folke.
Mårten går och lägger sig i Folkes säng.
Ester vaknar. Vi går och kissar. Jag lägger mig med Ester i hennes säng.
Folke vaknar, hans blöja har "kissat över". Folke duschar. Jag lägger handdukar i vår säng och lägger kuddarna i fotändan. Jag och Folke somnar om i vår säng - bakofram.
Ester vaknar klockan halv sju och vill titta på TV. Vi går upp och äter frukost.
Jag gör i ordning Folkes yoghurt. Försöker väcka Folke.
Försöker väcka Mårten.
Ester har ätit klart. En sömndrucken Folke kommer stapplande, han vilar lite på golvet innan han kommer till bordet. Folke äter frukost. Mårten duschar.
Syskonen bråkar om vems tänder jag ska borsta först, vem jag ska hjälpa med kläderna först och lite annat smått och gott.
Men... plötsligt sitter de i bilen, på väg till dagis, och strax efter vinkar de hej då vid grinden och jag är på väg till jobbet.
Plötsligt händer det!


Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...