tisdag 3 augusti 2010

"Min Kerstin"

I går köpte jag en docka och en liten korgsäng på en antik- & loppisaffär för 50:- Dockan var skitig och målad med grön färg på ryggen och korgsängen utan sängkläder med en hård spånskiva som botten.

I morse skrubbade jag dockan ren med vim, tvättade håret på henne och kammade hjälpligt ut testarna på huvudet. Hon blev riktigt fin och är en riktig blunddocka - lik dem jag hade som liten.

När Ester fick se dockan blev hon överlycklig. Jag sa att jag trodde att dockan heter Kerstin och Ester anammade det direkt. Nu går hon runt med dockan och berättar för säkerhetsskull för oss - hela tiden - att det är "min Kerstin" ifall någon av oss andra hade tänkt ta dockan ifrån henne.



2 kommentarer:

Sophie sa...

Underbara bilder!!! Jag blir alldeles tarogd.

Unknown sa...

Visst är de söta. Ester och Kerstin...

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...