tisdag 10 augusti 2010

is i magen

Idag blev jag uppringd från den enda kommunala förskolan vi står i kö till. Den köansvariga hade varit på semester och hade idag sett att vi hade ansökt om plats till augusti 2011 istället för till 2010.

Snabbt åkte jag hem på lunchen och ändrade det (jag hade ju inga inloggningsuppgifter med mig till jobbet) och så ringde jag henne. Det visade sig att hon har plats till våra ungar på Fågelsångens förskola eftersom någon hade sagt upp sin plats. Dessutom sa hon att barnen var "attraktiva" eftersom de är lite äldre (iaf Folke) för de har tydligen väldigt många småbarn på förskolan och vill ha lite bättre åldersfördelning. Det var ju tur!

Hon lovade att ta itu med ärendet och skicka platserbjudande till oss så snart som möjligt. Eftersom vi har platser i Väsby så måste dessa sägas upp och inte förrän uppsägningstiden är avslutad kan de börja i Sollentuna, eftersom de inte kan uppta plats på två olika förskolor samtidigt.

Eftersom vi kommer att bo kvar i Väsby några månader till är det lättast att skriva barnen i Sollentuna redan nu, så att de båda kommunerna slipper byta pengar med varandra för att vi bor här men går på dagis där. Så det, samt att säga upp barnens nuvarande förskoleplatser, måste jag ta itu med nu.

Det är bra att ha lite is i magen. Allt ordnar sig tillslut.
gatai

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...