fredag 21 december 2012

Jullovet är här!!

I dag går ungarna sista dagen på förskolan och jag hade skolavslutning igår. Jag har ägnat dagen åt att rätta undan mina sista högar så att jag (för en gångs skull) kan vara helt ledig under ledigheten.

Snön ligger lyckligtvis kvar trots några dagar med töväder. Nu förutspås dock kallare väder så den vita vintern kommer förhoppningsvis vara kvar in på det nya året. Vi har ett fantastiskt överhäng på vårt tak.
I går eftermiddag hjälpte Folke och Ester mormor att klä granen inne hos dem. Sedan hade de tagit fram ett 500-bitarspussel som jag, Folke och mormor pysslade med medan Ester försökte sy/brodera. Jag tänkte att jag skulle ta några fina bilder på barnen med granen i bakgrunden, men de var inte så samarbetsvilliga. Det gick inte att få ett enda kort där båda ser någotsånär normala ut och ler ett vanligt, trevligt leende. Det blev en annan slags bilder än vad jag hade tänkt mig...
Folke, Ester och pusslet
Det här var väl den bild som kom närmast att kunna passera som "normal"

 
 
 
 

GangNam-style?
 
Sedan grävde de fram mormors gamla glasögon från 60-talet som vi alla var tvungna att prova - alla utom morfar...
 
 
 
 
Allting klär ju skönheter sägs det - och det stämmer ju!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...