lördag 29 september 2012

Lördagssöndag

Ibland (ganska ofta) så kännetecknas våra söndagar av en viss tröghet. Vi är alla lite trötta, har ingenting att göra, vill egentligen inte göra något och så går alla runt och tjurar lite... Vi föräldrar vill bara vila inför den kommande arbetsveckan medan barnen är uttråkade och blir gnälliga.

Men, så ibland kan denna sinnesstämning inträffa redan på en lördag, fast då med en helt annan utgång.

Idag är en sådan dag och den har varit fantastisk! Vi har inte gjort någonting egentligen. Vilat och sovit. Jag fick sovmorgon till tio... (bara det!) Förutom att Bolibompa stod på i morse så har Ester har spelat spel på min IPad, Mårten har surfat runt på sin IPad, Folke har spelat spel på datorn och jag har mest lufsat omkring i ett par mysbyxor och fixat och donat lite. Ester och jag har sovit till en film också Prinsessan och Grodan och hon sover fortfarande. Folke och jag har spelat spel (ett riktigt spel - inte på datorn) och så har vi fikat. Ute regnar det och det börjar skymma så smått. Det börjar bli dags att tända upp lite mysbelysning...

Och det bästa av allt är att det är söndag i morgon!

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...