onsdag 21 juli 2010

jag sliter mitt hår

tension
Jag undrar hur vi ska lyckas vrida tillbaka våra barns mat- och sovklockor till dagis- och vardagstider om bara några veckor. De vaknar sent och somnar aldrig på kvällarna.

I dag trodde jag (i min enfald) att jag kanske skulle ha dem sovandes innan tio i alla fall eftersom Ester verkade trött och Folke har inte sovit middag idag. Dessutom var de båda uppe redan vid strax efter nio. Men tji fick jag. Halv tolv däckade de efter att jag hade tagit min hand ifrån dem och ignorerade dem.

De kom efter ett tag överens om att de skulle sova i Folkes rum så jag gjorde en liten extrabädd av de stora kuddarna på golvet nedanför Folkes säng. Där ville såklart han sova och då skulle Essan också ligga på golvet. Ett tag låg de där båda två men sen - efter att ha sprungit runt och lekt "du kan inte ta mig" ett tag - så lugnade de ner sig med några bilar i mörkret där inne och plötsligt hörde jag ljuvliga sömn-snusningar från två små människor från Folkes rum.

Äntligen!!
sembah

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...