lördag 26 december 2009

mellandag

I dag har vi haft en riktig mellandag.

Jag hade svårt att sova i natt, det känns som om jag var vaken var och varannan timme, om inte för att jag vaknade till titt som tätt av mig själv men också för att leta rätt på nappar åt höger och vänster. Folke satt upp två gånger och sa "mamma, jag vill ha nappen" så då fick jag leta rätt på den åt honom bland kuddar och täcken. Ester, som inte är rika verbal, tjatar om "bäh" när hon vaknar "bäh, bä, bäh" och då är det bara till att rusa in till henne och hitta hennes "bäh" (=napp) fort som sjutton, innan hon vaknar till och inte kan somna om... Som grädde på moset ringde telefonen vid fyratiden också - det var faster Stina som kom hem från krogen och inte hade nån nyckel...

Hela dagen har jag känt mig trött och lite hängig - har en förkylning som hänger i - så jag har inte gjort nästan något idag. Mårten och Folke åkte iväg med farmor Ingrid och handlade lite på ICA medan jag försökte få Esse att sova. Hon höll på och grejade och klättrade ganska länge innan hon däckade, jag satt och läste en stund (har börjat läsa den omtalade Twilight) men sen när jag tänkte ta mig en tupplur så vaknade såklart lilla Essan-bessan.

Nu på eftermiddagen fick jag mig en liten lur på TV-soffan medan barnen var uppe och lekte med faster Stina. De lyssnade på hårdrock och tejpade, och Folke fick två rosa naglar och var sedan Stinas telefonvakt fram tills dess att hon skulle gå ut nu i kväll. Den övertrötte Folke - som inte sovit middag i dag - bröt ihop när han insåg att han inte skulle få följa med ut på krogen...

Nu är det Da Vinci-koden på TV som gäller.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...