lördag 26 september 2009

inspelningsdag ett

Idag har jag varit i Näsbyparkskyrkan hela dagen och börjat spela in en julskiva tillsammans med min kör. Det har gått över förväntan och har, trots en massa omtagningar inte varit på långa vägar så påfrestande som jag trodde att det skulle vara.

Rösten håller ännu - för en dag till hoppas jag - och trots fem nätter utan så mycket sömn (tack vare lilla Ester som envisas med att vakna och böka runt till framåt halv fem-tiden på mornarna) och många timmar stående på stengolvet i kyrkan så har jag nog fått mer energi av kören och sjungandet än var jag har blivit av med. Det är en härlig känsla!

Dagens rekord tror jag blev åtta omtagningar av Tomorrow Shall Be My Dancing Day och dagens överraskning var att vi bara behövde sex omtag av Lullaby My Jesus.

I morgon väntar ytterligare en dag med inspelning, sedan har vi en veckas paus innan nästa kör-projekt påbörjas.

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...