onsdag 5 januari 2011

morgonbetraktelse

Nästan en vecka har gått av det nya året och vi har bott knappt en vecka i vårt nya hus. Det känns som hemma!

Snötäcket ligger fortfarande kvar - djupt och vitt - och fylls på med jämna mellanrum. I natt verkar det ha snöat nån centimeter eller två. Den extrema kylan vi hade innan jul med minus 22 och minus 23 grader verkar ha gett med sig. Men särskilt många dagar med kramsnö har vi inte haft, men kanske blir idag en sån dag? Det är bara någon grad kallt.

Mårten ska jobba idag och jag har ju några högar att plöja också, som vore skönt att bli av med innan jullovet tar slut så att jag kan börja med en tom att-rätta-lista... Vi får se om det blir av idag när barnen leker lite med och hos mormor. Det är ju inte många dagar kvar nu på lovet - torsdag, fredag och en helg.

Så här mot slutet av en ledighet är det lätt att säga "åh, vad det gick fort", men jag skulle ljuga om jag sa det. Det känns som om vi har varit lediga väldigt länge och jag har verkligen vilat upp mig (trots att vi mest har plockat och packat upp här i huset). Hela familjen har kommit ned i varv. Barnen sover länge på morgnarna och leker väldigt bra ihop. De leker hitta-på-lekar och bygger kojor och pratar konstant med varandra om vad de gör och hur de gör det och vad de ska göra. Det är härligt att se!

Myshög med alla täcken och kuddar.

Ridtur på elefanten och hästen.

Bolibompa-spelande.

Ester degar en jultomte.

Det har blivit en hel det TV-tittande för deras del också (bra eller dåligt?) och Folke spelar spel på Bolibompa-webben eller på Radioapan. Ester är för liten ännu för att kunna spela men hon vill gärna och tittar nyfiket på när Folke spelar.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Längtar efter er!!!

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...