tisdag 2 december 2008

Härlig helg!

Åh vilken härlig helg vi haft... ändå.

Vi åkte till landet i fredags eftermiddag tillsammans med barnens mormor och morfar. Folke har varit i sjunde himlen eftersom hans högt älskade mormor var där och lekte med honom hela tiden. Lilla Ester har tillbringat mycket tid i sin morfars trygga famn och jag, mamman, har därför kunnat läsa en hel bok! Fantastiskt!

Varför nämns inte den stolte fadern kanske nån undrar. Han var där också! Honom var det synd om. Han blev sjuk och sov nästan 24 timmar i sträck, så han hade fullt upp med sig själv men eftersom han var sjuk så kunde vi stanna en dag extra och åkte inte hemåt förrän igår. Så tack vare hans olycka så blev jag lite lyckligare som fick en långhelg utanför hemmet (där jag ju tillbringar nästan all min tid).

Lite tristare var att katten Sture hade känt sig mycket övergiven under helgen (trots att snälla Väsby-Emma var kattmatare och hälsade på honom två gånger om dagen)... så övergiven att han kände sig tvungen att kissa både på vår soffa och på en av Esters overaller. Shit pommes frites vad irriterad man blir, men man kan ju inte skälla på den stackars katten heller.

Så nu ligger alla soff-plymåerna i uterummet och stinker och jag letar febrilt på blocket efter en ny soffa. Kattpiss-lukten kommer vi aldrig få ur kuddarna. Esses overall har jag slängt in i tvättmaskinen men den är nog tyvärr också helt körd skulle jag tro...

Inga kommentarer:

Kanske vill du läsa något av dessa inlägg också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...